عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
بازدید : 668
نویسنده : کتابخونه

به نقل از یو اس دیویس، کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع در جهان محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر نرخ افراد مبتلا به آن افزایش یافته است. برای مثال، در سال ۱۹۹۰ بیش از ۳۹۱ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا بودند، در حالی که این رقم با دو برابر شدن در سال ۲۰۱۷ به ۸۸۲ میلیون نفر رسیده است.

یکی از مشکلات درباره بیماری کبد، تشخیص دشوار التهاب کبد ناشی از ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی است. این موضوع بسیار حیاتی است، زیرا ناتوانی در تشخیص آن می‌تواند باعث از بین رفتن کبد فرد شود. با این حال، دانشمندان آمریکایی به تازگی موفق به کشف روشی موثر برای تشخیص این بیماری شدند.

مرکز سلامت دیویس آمریکا موفق به توسعه یک روش درمانی موسوم به "برش نگاری با گسیل پوزیترون" (Positron emission tomography) شده اند که در این زمینه بسیار موثر عمل می‌کند. این روش تشخیصی که زیر مجموعه پزشکی هسته‌ای محسوب می‌شود که با انتشار اشعه گاما و تشخیص دارو‌های هسته‌ای که بیمار مصرف کرده است در کبد، به بیماری فرد پی می‌برد.

پیشرفت بیماری کبد می‌تواند منجر به التهاب این اندام شده و زخم یا فیبروز کبدی را به همراه داشته باشد. تشدید این بیماری منجر به سیروز کبدی و در نهایت سرطان کبد می‌شود.

سوویک سارکار، مدیر این تحقیقات می‌گوید: امروزه بیماری کبد چرب به سرعت در حال گسترش در جهان است. این موضوع متاسفانه باعث افزایش تقاضا‌ها برای پیوند کبد شده است. تاکنون ابزار‌های بسیار کمی برای تشخیص التهابات کبد ناشی از این بیماری وجود داشت، اما یافتن متد‌های جدید برای کشف زودتر این بیماری می‌تواند از خطر پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

تنها در ایالات متحده نزدیک به یک سوم افراد از بیماری کبد چرب رنج می‌برند. تاکنون سازمان غذا و داروی آمریکا هیچ دارویی را برای درمان این بیماری تایید نکرده است، اما به تازگی چندین دارو در حال طی کردن مراحل آزمایشگاهی در این زمینه هستند. ساده‌ترین راهکار برای درمان بیماری کبد چرب تغییر سبک زندگی شامل کاهش وزن، مدیریت بیماری دیابت، و ورزش است.


تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
بازدید : 744
نویسنده : کتابخونه

این سایت مستخرج از طرحی است که با حمایت مالی دانشگاه پیام نور با عنوان «بررسی تأثیر بهبود فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه: رهیافت گشتاور تعمیمیافته» به تصویب رسیده است. بنا به اظهار نویسندگان، در این مقاله هیچگونه تعارض منافعی وجود ندارد. متغیر وجود قوانین و مقررات دستوپاگیر موجب دلسردی فعالان اقتصادی و قدمگذاشتن در مسیرهای نادرست برای اخذ مجوز میشود؛ بنابراین سهولت در اخذ مجوز میتواند ورود به فضای کسبوکار را آسان و به گسترش بخش رسمی اقتصاد کمک کند. اما چنانچه شخصی بخواهد نام تجاریاش، علامت تجاری وی هم باشد یا بالعکس، باید هریک را بهطور جداگانه بهعنوان یک علامت و نام تجاری ثبت کند. مورد درخواستی شما داشته باشد اعتراض خود را اعلام کند. در این مرحله باید روزنامه رسمی انجام شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. ثبت مالکیت: فرایند لازم برای ثبت دارایی در دفتر اسناد رسمی است. پس از برآورد ضرایب، لازم است از آزمون سارگان برای بررسی معتبربودن متغیرهای ابزاری تعریفشده در مدل استفاده شود. بر اساس جدول شماره 1، نتایج آماره آزمون سارگان بر ردنشدن فرضیه صفر و معتبربودن متغیرهای ابزاری تعریفشده دلالت دارد؛ بنابراین، مدل نیازی به متغیرهای ابزاری دیگر ندارد.

در این مطالعه به بررسی تأثیر مؤلفههای فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) با استفاده از رهیافت گشتاور تعمیمیافته در دوره 2013-2005 پرداخته شده است که در جدول شماره 1 نتایج بهدستآمده از مدل فوق گزارش میشود. اگر همبستگی سریالی مرتبه دوم در جملات خطا از معادله تفاضلی مرتبه اول وجود نداشته باشد.تخمین زننده گشتاورهای تعمیمیافته سازگار است. به بیان دیگر با یک مرتبه تفاضلگیری از جملات اخلال، همبستگی سریالی بین اجزای جملات اختلال رفع شده و جملات اختلال تفاضلگیریشده خودهمبستگی مرتبه اول و دوم ندارند. منظور از معتبربودن متغیرهای ابزاری این است که متغیرهای ابزاری تعریفشده در مدل باید همبستگی بالایی با متغیر وقفهدار مرتبه اول متغیر وابسته داشته باشند؛ ولی با جملات اختلال، همبستگی نداشته نباشند. به عبارت دیگر آماره آزمون سارگان در مدلها، استفاده از متغیرهای ابزاری برای کنترل همبستگی بین متغیرهای توضیحی و جملات اختلال را تأیید میکند. با توجه به اینکه با گذر زمان، کشور در حال پیشرفت و افزایش جمعیت می باشد بنابراین نیازهای مردم نیز به همین ترتیب بیشتر می شود که فروشندگان با خروجی های مناسب از محصولات افراد را به خود جلب می کنند این عمل نوعی کمک به افراد می باشد. ۵. استفاده از حق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج ازکشور از مزایای حق تقدم (حداکثر۶ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵روز از آن تاریخ تسلیم کنند.

انجام فرایند ثبت توسط متقاضی یا وکیل رسمی دادگستری انجام می گیرد. همین طور باید سمت متقاضی از این نظر که اصیل است یا وکیل درج گردد. به طور کل نتایج پژوهش حاضر نشانداد که مکان اثر فعالسازی بر مراحل پردازش اطلاعات، مرحلة برنامهریزی پاسخ میباشد. مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می نماید. با توجه به اینکه بهبود محیط کسبوکار موجبات رشد اقتصادی را فراهم میآورد، هدف این پژوهش بررسی اثر شاخصهای فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی کشورهای منطقه منا بود. بر اساس مبانی نظری و مطالعات تجربی انجامشده، مدل دادههای تابلویی پویا برای بررسی اثرگذاری متغیرهای فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) استفاده میشود. از بین متغیرهای فضای کسبوکار، بیشترین تأثیر را متغیرهای قراردادبستن و ثبت دارایی که تأثیر مثبت، معنیدار و بیشترین تأثیر را بر رشد اقتصادی دارند، به متغیرهای مهم شناخته شده است. 3) استفاده از سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها. پس از طی تمامی این موارد، اظهارنامه برای بررسی به کارشناس ارجاع داده شده پیگیری مراحل آن از طریق همان سامانه امکانپذیر است.

هرچه حمایت از سرمایهگذاران بیشتر باشد، شاخصهای فضای کسبوکار بهتر شده و درنتیجه رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت. در کشورهایی با قوانین سخت و پیچیده، عامل بازدارنده قوی برای سرمایهگذاران وجود دارد. نتایج تحقیق حاکی از وجود رابطه مثبت میان رشد اقتصادی و شاخصهای اجرای قرارداد، سهولت دادخواست سهامداران، ثبت اموال، حمایت از سرمایهگذاران خُرد، پرداخت مالیات و بهرهوری نیروی کار و سرمایه است؛ یعنی هرچه دادخواست سهامداران به سهولت انجام پذیرد، فضای کسبوکار بهبود یافته و درنتیجه تأثیر مثبت بر رشد اقتصادی خواهد داشت. وجود وقفه متغیر وابسته در مدل درنظرگرفتهشده، باعث میشود رشد اقتصادی کشورها در بلندمدت مدنظر قرار گیرد. با توجه به اینکه بهبود فضای کسبوکار نقشی اساسی در افزایش رشد اقتصادی کشورها ایفا میکند، توصیههایی سیاستی برای بهبود شرایط کسبوکار ارائه میشود: آسانترکردن مراحل اخذ مجوز؛ تسریع در تأمین مالی طرحها؛ ساماندهی نظام جامع اطلاعاتی؛ کاهش مراحل اداری و زمان برای اجرای تعرفههای گمرکی؛ سادهسازی قوانین و مقررات. وجود بحرانهای اقتصادی، شوکها، افزایش هزینههای بنگاه و ناکارآمدی قوانین و مقررات موجب ورشکستگی بنگاهها و ناتوانی در پرداخت بدهیهای آنان میشود. علاوه بر این قوانینی وجود دارد که با ارائه مدارک لازم میتوانید منابع مورد نیاز یا وام و تسهیلات مختلف را برای توسعه و کسب موفقیت بیشتر کسب و کارتان پس از ثبت برند دریافت کنید.


تاریخ : پنج شنبه 18 آذر 1400
بازدید : 1905
نویسنده : کتابخونه

همه ما آرزوی داشتن پوستی خوب و باکیفیت را داریم، اما در عصر حاضر ثابت شده است که می توان با مراقبت های بسیار جزئی و رسیدگی های هفتگی با کمتری هزینه پوستی صاف و جوان داشت. برای تاثیر بیشتر و نتیجه بهتر در صورت علاقه می توانید یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذا خوری عسل، یک دهم لیوان شیر را به همراه یک مقدار جزئی زردچوبه به خوبی مخلوط کنید و هفته ای دو بار قبل از خواب این ماسک معجزه آسا را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید تا بعد از گذشت یک ماه متوجه تغییر و تحول پوست تان شوید. آلوئه ورا برای سوختگی های جزئی مثل آفتاب سوختگی یا جای زخم کاملا مناسب است و برای استفاده از آن ابتدا باید قسمتی از این گیاه را برش زده و مایع ژله ای بی رنگ را خارج کنید و داخل ظرفی بریزید. قبل از استفاده روی قسمتی از بدن ماده را تست کنید ،شما می توانید ژل را همین گونه بر روی پوست خود قرار دهید و صورت تان را به خوبی اسکراب کنید و پس از گذشت سی دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید. البته اگر هم این مواد را برای تهیه ماسک ندارید اشکالی ندارد، می توانید عسل خالی را شب ها قبل از خواب حدود 30 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و معجزه اش را ببینید. با کتابخونه همراه باشید.

پاکسازی پوست در تهران توسط فاطمه حبشی

از آن جا که از عسل در اکثر مواد آرایشی و بهداشتی هم استفاده می شود، می توانید با آن طبیعی ترین ماسک های خانگی را برای درمان آکنه و پاکسازی پوست درست کنید. نوع غذا، ورزش و لایف استایلی سالم، خواب کافی، استفاده نکردن مدام از کرم پودرها سفید کننده های پوستی، استفاده از کرم ضد آفتاب در تمامی فصل ها برای درمان یا بهتر بگوییم ترمیم پوست تان از جمله روش هایی است که باعث سالم ماندن پوست تان خواهد شد. این ماده چسبناک خاصیت مرطوب کنندگی و ضد حساسیت دارد و هر چه از خواصش بگوییم کم گفته ایم. پاکسازی را میتوانید به روش های مختلف انجام دهید ، یک اینکه به متخصص پوست مراجعه کنید تا اینکار را برای شما انجام دهد ، یا در سالن های زیبایی پاکسازی پوست را انجام دهید که معمولا در هر دو روش باید هزینه های زیادی بپردازید. در سراسر بدن منافذ زیادی وجود دارد، حدوداً ۱ میلیون منفذ در هر متر مربع (۶٫۵ منفذ در هر سانتیمتر مربع) از پوست وجود دارد. عسل جدای فواید مناسب و خوبی که برای سلامتی و جسم دارد، برای درمان خانگی پاکسازی پوست صورت واقعا بی نظیر است.

خدمات فیشیال صورت در تهران

برای درمان منافذ بسته پوست می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. بانوی شهر برای شما دوستان عزیز یک راهنمای گام به گام برای پاک سازی پوست صورت در خانه و داشتن پوستی بی عیب و نقص را در مدت زمانی کوتاه آماده کرده است. صورت خود را به مدت ۵ دقیقه بخور دهید و سپس به آرامی با یک حوله ی نرم پاک کنید. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی جهت پاکسازی پوست، به پزشک متخصص مراجعه کرده و پوست خود را مورد معاینه قرار دهیم. به دلیل اینکه بعد از پاکسازی صورت، پوست کمی به نور خورشید حساس می شود. سفیده تخم مرغ را بزنید تا کف کند سپس مقدار کمی آبلیمو به آن اضافه کنید و بر روی پوست خود ماساژ دهید. سپس پارچه ی تمیز را به محلول آغشته کنید و به مدت 10 - 15 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. در این مقاله تاثیرات مثبت استفاده از این دستگاه بیان شده است که امیدواریم بتوانید با مطالعه آن، میکرودرم را به یکی از بهترین روشها برای جوانسازی پوست خود انتخاب نمایید.

آموزش حرفه ای با دوره های پاکسازی پوست

یکی دیگر از لایه بردارهای طبیعی و مفید پوست جوش شیرین است که با از بین بردن منافذ مرده پوست و آلودگی ها از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری میکند. مهمترین نکته در پاکسازی پوست، شناخت کامل انواع پوست هاست که به دو روش انجام میشود. یا به طور کلی پاکسازی صورت را فراموش کنید یا پاکسازی صورت را در خانه انجام دهید و یا برای زیباییتان هزینه کنید. سپس خمیر به دست آمده را حدود 5 دقیقه روی صورت خود به شکل دایره ای ماساژ دهید. اگر به ژل شستشوی صورت دسترسی ندارید، میتوانید صورت خود را یک الی دو دقیقه با ترکیب یک قاشق غذا خوری ژل آلوئهورا و یک قاشق غذاخوری شیر به آرامی ماساژ داده و سپس با آب سرد بشویید. یکی دیگر از روش های اسکراب پوست با لیمو این است که به مقدار مساوی لیمو و شکر را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی پوست خود ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید این ترکیب پس از یک الی دو هفته به صورت روزانه تاثیرگذار خواهد بود.

اطلاعات بیشتر:

https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com