عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 فروردين 1400
بازدید : 738
نویسنده : کتابخونه

دکتر سید حیدر محمدی در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت واردات واکسن کرونا در کشور، گفت: تاکنون ۵۲۰ هزار دُز اسپوتنیک‌وی وارد کشور شده، ۶۵۰ هزار دُز واکسن چینی، ۷۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا و ۱۲۵ هزار دُز واکسن بهارات هند وارد کشور شده است که تاکنون حدود ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

وی افزود: به طور کلی کووکس قرار بود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن به ما بدهد، اما فعلا فقط ۷۰۰ هزار دُز به ما داده‌اند یا مثلا بهارات هند قرار بود طبق قرارداد به ما ۲.۵ میلیون دُز واکسن دهند، اما فقط ۱۲۵ هزار دُز دادند. در عین حال روسیه برای واکسن اسپوتنیک از قرارداد ۱۰ میلیونی ۲ میلیون دُزش را نهایی کرد که از آن هم فعلا ۵۲۰ هزار دُز به ما داده‌اند.

واکسیناسیون کرونا رایگان و فقط از طریق مراکز بهداشتی درمانی

وی تاکید کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت واکسیناسیون را فقط از طریق مراکز بهداشت و درمانی و به صورت رایگان است. بنابراین اگر کسی گفت که واکسن کرونا می‌فروشم، مردم مطمئن باشند که واکسنش تقلبی است. مگر اینکه ما خودمان رسما اعلام کنیم که فلان جا واکسن را عرضه می‌کند.

واردات واکسن با ارز نیمایی و شروط وزارت بهداشت

محمدی درباره واردات واکسن از سوی بخش خصوصی و با ارز نیمایی که چندی پیش از سوی رییس جمهور مطرح شده بود نیز گفت: ما از تیر ماه سال گذشته این اطلاع‌رسانی را کرده بودیم که بخش خصوصی اگر می‌تواند در زمینه واردات واکسن کرونا وارد شود، اما خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و برخی هم که اعلام آمادگی کردند، موفق به واردات واکسن نشدند. در حال حاضر اما بسیاری از شرکت‌ها برای واردات واکسن اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: در واردات واکسن از سوی بخش خصوصی تنها چیزی که برایمان مهم است، این است که شرکت واردکننده، از طرف خارجی که کمپانی تولید کننده واکسن است، یک برگه نمایندگی داشته باشد که به تایید اتاق بازرگانی آن کشور و سفارت ما در آن کشور برسد. یعنی کسی که داوطلب واردات واکسن کرونا به ایران است، اولا باید یک شرکت دارویی مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد و دوما از طرف خارجی که تولیدکننده واکسن است، یک نامه نمایندگی برای ما بیاورد که اتاق بازرگانی کشور مبداء و سفارت ما در آن کشور، آن را تایید کند. بنابراین لازم است از سمت طرف خارجی یک نامه نمایندگی یا معرفی نامه مورد تایید داشته باشند.


تاریخ : دو شنبه 30 فروردين 1400
بازدید : 3323
نویسنده : کتابخونه

 

قارچ خوراکی تکمهای سفید یک تجزیه کننده ثانویه میباشد و بایستی فعالیت میکروارگانیسمهای دیگر، مواد اولیه خام را برای رشد آن تجزیه نمایند. در رابطه با تجزیه ­پذیری کنجاله تخم پنبه، به جز بخش سریع تجزیه و تجزیه­ پذیری موثر پروتئین خام که در بین تیمارها مشابه بود، تغذیه اسانس ­های گیاهی بخش کند تجزیه پروتئین خام کنجاله تخم پنبه را کاهش دادند (05/0 P≤ ). نرخ تجزیه پروتئین خام در تیمار موننسین به­ طور معنی­ داری در مقایسه با تیمارهای دیگر بیشتر بود (05/0 P≤ ). غلظت­های پلاسمایی گلوکز، نیتروژن اوره­ای و کلسترول کل تحت تاثیر استفاده از موننسین، اسانس آویشن و دارچین قرار نگرفت، هر چند غلظت پلاسمایی تری­گلیسرید به ­طور معنی­ داری با افزودن اسانس دارچین در مقایسه با تیمار موننسین و آویشن افزایش یافت (05/0 P≤ ). نتایج این پژوهش نشان داد که استفاده از اسانس آویشن و دارچین (500 میلی­گرم اسانس در کیلوگرم ماده خشک مصرفی) در جیره گاوهای نر هلشتاین اثرات ناچیزی بر قابلیت هضم مواد مغذی، ویژگی­ های تجزیه­ پذیری شکمبه­ ای ماده خشک و پروتئین خام مواد خوراکی و غلظت متابولیت­ های پلاسما دارد.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: مواد اولیه مورد نیاز شرکت مارگارین به تناسب واردات کشور و تامین ارز توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد که در این زمینه وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت نهایت همکاری را با مسئولان این شرکت خواهند داشت. امولسیفایرها : باعث ترکیب شدن آب و روغن با هم می شوند. قارچسمی خود رو است و در مکانهای خاصی رشد میکند و شرایط زیستی و آب و هوایی ممکن است منجر به سمی شدن آن شود. اما باید به این نکته توجه داشت که وجود مواد اولیه با کیفیت، تضمین محصول با کیفیت است. جهت دریافت قیمت مواد اولیه غذایی و خرید مواد اولیه غذایی با ما تماس بگیرید. به عنوان یک تولید کننده، خریدار عمده یا هر کسی که نیاز روزانه به مصرف انواع اسانس خواهید داشت جهت خرید اسانس خارجی باید با مراکز و واردکنندگان معتبر در تماس باشید تا بهترین برندها را با کمترین قیمت تهیه و خریدارای نمایید. 

از سوی دیگر، با توجه به شرایط کنونی علاوه بر دو عامل اثرگذار (تامین مواد اولیه و افزایش بیرویه قیمت این مواد) بر این شاخص که در ارزیابیها قید شده است، چند عامل دیگر نیز بر روند تولید صنایع غذایی اثرگذار است که در اینخصوص میتوان به ممنوعیتهای صادراتی اشاره کرد. از جمله آنتیاکسیدانهای طبیعی ویتامینهای E و C و بتاکاروتن میباشد که از اکسیداسیون مواد در بافتهای حیوانی و غذاهایی با منشأ حیوانی جلوگیری میکنند. پریبیوتیکها، میکروارگانیسم نیستند بلکه نوعی منبع مواد مغذی برای باکتریهای موجود میباشند و به کولونیهای عادی روده حیوان امکان رشد و بازتولید طبیعی را میدهند. پروپیونات کلسیم : یک قارچ ضد قارچی است که بدن نسبتاً راحت آن را پردازش می کند. ماله مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نالدیو است و تقریبا همهی واردات و صادرات آن از طریق همین شهر انجام میشود. اگر چنین است، چطور سوء استفاده احتمالی هدفمند انجام می شود؟ از آکتینومیستهای متعلق به جنسهای Streptomyces ،Saccharomonospora، Thermomonospora، Nocardioides، Saccharopolyspora، Microbispora، Glycomyces به منظور تلقیح کمپوست استریل شده و همچنین تهیه بیوماس باکتریایی و تهیه بستر کشت برای بررسی رشد میسلیوم قارچ خوراکی تکمهای استفاده شد. از آکتینومیستهای متعلق به جنسهای Streptomyces، Saccharomonospora، Thermomonospora، Nocardioides، Saccharopolyspora، Microbispora، Glycomyces به منظور تلقیح کمپوست استریل شده و همچنین تهیه عصاره باکتریایی و تهیه محیط کشت برای بررسی رشد میسلیوم قارچ خوراکی دکمهای استفاده شد.

از جمله مواد اولیه تهیه خوراک دام و طیور هستند که به منظور جلوگیری از آلودگی خوراک به میکرو ارگانیسمهای مضر و انتقال آنها به بدن حیوانات از آنها استفاده میشود. خوراک میتواند منشأ حیوانی یا گیاهی داشته باشد،و برای رفع نیاز مصرف شود. اکثر خوراکها منشأ گیاهی و جانوری دارند. در تخمیر مواد اولیه کمپوست قارچ های زیادی دخالت دارند. کارشناسان ما مرغوب ترین مواد اولیه را تهیه و اقدام به واردات آن می نمایند. این ماده اولیه را یک قند الکلی می دانند که می توان آن را از مواد مختلف دیگری به دست آورد. با این وجود برای تهیهٔ غذا از گروههای دیگری همچون قارچها و باکتریها نیز استفاده میشود. اما همه این بازرگانی ها بهترین نوع اسانس خوراکی و میوه ای با برندهای معتبر را وارد نمی کنند به همین علت درصد اسانس های تقلبی نیز در بازا زیاد است. مساله بعدی به بازگشت ارز صادراتی به حساب نیمایی بازمیگردد که دست بنگاههای تولیدی را بسته است. به گفته نایبرئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران علاوه بر عواملی که ذکر شده این نکته را نیز باید در نظر گرفت که هزینه پرسنلی در بنگاههای تولیدی افزایش بسیاری داشته و به همین دلیل هزینه تمام شده در بنگاههای تولیدی افزایش زیادی یافته است؛ که به این عوامل میتوان افزایش بیش از حد هزینه حمل و نقل را هم اضافه کرد.

مشاهده متن کامل:

https://irchem.ir/dietary/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com